درج شده توسط: مدیر سایت

برگزاری جشنواره دانشجویی دانشگاه های عضو اتحادیه دریای خزر

14 Sep 2013

کد خبر : 863052

تعداد بازدید : 1

عباس برومند، در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار داشت: اتحادیه دانشگاه های دولتی حوزه دریای خزر چندین سال است که تأسیس شده و دبیرخانه اصلی آن در شهر آستروخان روسیه و دبیرخانه ایرانی آن نیز در دانشگاه گیلان مستقر است.

وی ادامه داد: 55 عضو از پنج کشور منطقه شامل فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در این اتحادیه حضور دارند که از ایران اسلامی نیز تعدادی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی از جمله دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) عضو هستند.

دبیر جشنواره دانشجویی هنر معماری دانشگاه های دولتی عضو اتحادیه دریای خزر  اضافه کرد: هدف این اتحادیه توسعه همکاری های بین المللی و ایجاد مناسبات موآموزشی و پژوهش علمی بین دانشگاه های عضو در راستای هم افزایی و افزایش توان علمی و تأثیرگذاری دانشگاه ها در سطح منطقه و بین الملل است.

وی اعلام کرد: این اتحادیه سالانه نشست هایی را برگزار می کند که در این نشست ها برنامه های مختلفی در راستای اهداف تبیین شده تعریف می شود که در پانزدهمین اجلاس سران و روسای دانشگاه های اتحادیه، بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه به منظور توسعه ارتباط دانشجویی بین دانشگاه های عضو، یکی از اعضا، جشنواره دانشجویی را برگزار کند.

برومند توضیح داد: در این راستا دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) داوطلب شد که جشنواره ای را برگزار کند و با توجه به بررسی هایی که در داخل دانشگاه صورت گرفت، تصمیم بر این شد که نخستین جشنواره بین المللی دانشجویان دانشگاه های دریای خزر در حوزه هنر معماری باشد زیرا این بحث، موضوعی است که می تواند به مشترکات فرهنگی این پنج کشور کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در راستای اجرای مصوبه مذکور، این جشنواره را طراحی کرده و دبیرخانه آن در دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه ایجاد شده و فراخوان آن به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی منتشر شده است و منتظر وصول آثار در دو بخش مقالات علمی و طرح های معماری هستیم و امیدواریم که اواخر ماه نوامبر برابر با آبان ماه سال جاری این جشنواره به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شود.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در خصوص علت برگزاری این جشنواره در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) یادآور شد: این دانشگاه خود برای برگزاری این جشنواره داوطلب شد و با توجه به اینکه تنها دانشگاه بین المللی ایران است و اهداف مهمی در سطح بین المللی دارد، باید در راستای توسعه همکاری های علمی در این سطح فعالیت جدی داشته باشد و کشورهای همسایه نیز در اولویت این همکاری هستند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) جزو اعضای فعال اتحادیه دانشگاه های دولتی حوزه دریای خزر است و کارنامه قابل قبولی را در طول سال های عضویت خود دارد، بنابراین پیشنهاد برگزاری جشنواره از سوی این دانشگاه توسط اتحادیه پذیرفته شد.

برومند با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در افزایش و توسعه روابط بین الملل اظهار کرد: روابط بین دانشگاه ها در دو سطح تعریف می شود که یک سطح رسمی بوده و مربوط به مسئولان دانشگاه ها است و سطح دیگر مربوط به همکاری های استادان و دانشجویان به عنوان بدنه دانشگاه ها است و این جشنواره در سطح دوم برگزار می شود.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: برگزاری این جشنواره در سطح دانشجویی موجب می شود ارتباطات صمیمانه میان دانشجویان ایجاد و و میان جوانان دانشجوی این پنج کشور ارتباط برقرار شود و امکان همکاری های بعدی نیز فراهم شده و حتی در آینده می توان از جوانان شرکت کننده در این جشنواره، دانشجویانی را برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و دیگر دانشگاه های کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/