درج شده توسط: مدیر سایت

بازدید مدیرکل کتابخانه های مساجد ایران و جمعی از کارشناسان از کتابخانه مرکزی دانشگاه

01 Nov 2015

کد خبر : 877361

تعداد بازدید : 1

در این نشست که با انگیزه ایجاد همفکری و هم ­اندیشی در خصوص فعالیت ها و خدمات کتابخانه­ ای برگزار شد، دکتر بیدختی مدیر کتابخانه مرکزی ضمن خیرمقدم به میهمانان با بیان اینکه این نشست با هدف ایجاد فرصت برای اشتراک ایده­ ها و تجربیات کتابخانه ای و شخصی شرکت کنندگان تشکیل شده ابراز خرسندی نمود.

مدیر کتابخانه مرکزی خواستار بیان تجربیات مفید و ارزنده کارشناسان جهت افزایش علاقه به مطالعه در امر تحقیق و پژوهش با توجه به ورود تکنولوژی و فناوری های جدید به عرصه کتابخانه شد.

خانم فرجامی کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد مواردی چون استفاده از نیروهای متخصص، تجدید نظر در فرآیند خدمات رسانی به مراجعین، استفاده از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی مفید و ارزنده به مراجعین، پر بار نمودن وبگاه های کتابخانه ها ، افزایش سطح آگاهی کتابداران از طریق شرکت در همایش ها و کارگاه های آموزشی را کمک موثر و مفیدی در ارائه خدمات به مراجعین عنوان کرد.

همچنین آقای هاشمی مدیرکل کتابخانه­ های مساجد ایران به این نکته اشاره داشت که علم، دانش و آگاهی کتابداران ، معماری ساختمان کتابخانه­ ها و شناخت نیازهای اطلاعاتی جامعه کتابخانه با توجه به روند رو به رشد استفاده از فناوری­ های جدید می­ تواند تاثیر موثری در انگیزه به مطالعه داشته باشد.

در پایان نشست بازدیدی از بخش­ های مختلف کتابخانه مرکزی صورت گرفت و نقطه نظرات کارشناسان نیز بیان گردید.