درج شده توسط: مدیر سایت

امام شاخص و الگو است اگر امام را تحریف کنند سر از ناکجا آباد در می آوریم

05 Nov 2013

کد خبر : 863693

تعداد بازدید : 3

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، به مناسبت سال روز 13 آبان ظهر دیروز دکتر مهدی کوچک زاده به در همایشی با محوریت استکبارستیزی در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی سخنرانی کرد.
 
 
وی گفت: انسان در تمام دوران زندگی هوشیارانه خود که دارای عقل و تفکر است همواره در دو راهی انتخاب قرار دارد و اگر نگوییم هرلحظه، لااقل می توان گفت که روزانه در مسیر انتخاب کردن است و این گزینش ها مسائل جزیی و بزرگ زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر معیار انسان تحریف شود هرکسی می تواند بر او غلبه کند و تمام تلاش های وی را از بین ببرد و انسان را از هستی ساقط کند بنابراین یکی از بهترین راه های فیزیکی مبارزه با دشمن انحراف و کج کردن تراز و الگو است.
 
 بسیاری از مردم در تعرض به حکومت خواستار تبعیت از امام معصوم هستد و انتظار آن ها این است که امروز بر اساس صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه (لعنه الله) صلح با امریکا صورت بگیرد و این نشان دهنده ی انحراف شاخص مردم است زیرا یک امام حسن دروغین در ذهن آن ها ساخته شده است. در سال های 78 و 79 که دوران اصلاحات و گفت و گوی تمدن ها بود، هم زمان با مجلس ششم 137 نفر با ارسال نامه ای به رهبر انقلاب خواستار نوشیدن جام زهر شدند و با استناد به پذیرش قطع نامه از سوی امام راحل عاقبت آن را محبوبیت رهبری دانستند.
 
کوچک زاده در پاسخ به نویسنگان آن نامه اعلام کرد: اگر عده ای امروز طبق صلح امام حسن خواستار دوستی با دشمن هستند پس باید مفاد صلح نامه امام حسن و معاویه را به درستی بدانند زیرا طرفداری عده ای از رابطه با امریکا و مقایسه کردن این قضیه با صلح امام حسن بدین معنا است که امام حسن دروغین، آن ها را به ذلت فرا می خواند و در واقع آن ها شاخص خود را به درستی نشناخته اند و دشمن تراز آن ها را کج کرده ست. معاویه برگه سفیدی را مهر و امضا کرد و به نزد امام فرستاد و ایشان تمام مواردی را که او به باطل حق خود می خواند از وی سلب کرد، بنابراین اگر امریکا هم چنین رفتاری داشته باشد ما با اقتدا به حجت خود، امام حسن، صلح می کنیم اما مسئله این است که امریکا چنین کاری نمی کند.سوالی که پیش می آید این است که اگر امام حسن(ع) مطلوب معاویه را انجام داد چرا او درصدد مسمومیت و از بین بردن امام برآمد؟ پس مشخص می شود که بحث ذلت و ذلیل شدن نیست بلکه اشکال مبارزه در زمان های مختلف متفاوت است.
 
کوچک زاده مشکل بسیاری از مردم امروز را گم کردن الگو و تعبیر ناصحیح از آن دانست و تشریح کرد: اگر کتاب حماسه حسینی استاد شهید مطهری را بخوانید متوجه می شوید که دو تعبیر از امام حسین(ع) وجود دارد؛ کسانی که تنها فهم آن ها از نهضت عاشورا سینه زنی است و هیچ اتفاقی برای آن ها نیافتاده و هم چنان برده ی دشمن هستند، تعریف امام حسین در ذهن این افراد مخصوص به خودشان است. اما افرادی هم هستند که امام خود را به گونه ای دیگر شناخته اند طوری که سیدی در جنوب لبنان به گونه ای در مکتب امام حسین(ع) تربیت می شود که شش سال قبل از جنگ 33 روزه ی لبنان آن را پیش بینی و بازگو می کند و دقیقا شش سال بعد آن اتفاق می افتد و این مسأله رسانه ای می شود.
 
 
نماینده مردم تهران برداشت از امام حسین را در جامعه امروز به دو شکل خواند و ابراز داشت: هر مداح و سخنرانی امام حسین را به یک شکل تعبیر می کند در حالی که مسلما قول و فعل امام معصوم در یک زمان و در یک مکان یک چیز بوده است و اگر برداشت های متفاوتی صورت گرفته یقینا یکی از آن ها صحیح است. عده ای می گویند ظهر عاشورا زمانی که امام حسین علی اصغر خود را تشنه دید با همان لباس رزم به میدان آمد و شیرخواره ی خود را در دست گرفت و از دشمن به ظاهر مسلمانی که شکم او با مال حرام پر شده بود طلب آب کرد، این تعبیر برداشتی از امام حسین در ذهن می سازد. عده ای دیگر در مقتل نوشته اند امام حسین با عبا، عمامه و شتر به میدان آمد و فرزند خود را بر دست گرفت، در واقع این تعبیر بیانگر اتمام حجت امام با دشمن است نه اظهار عجز و طلب آب؛ بنابراین می بینیم که دو امام حسین ساخته اند.
 
 شاخص اجتماع اگر منحرف شود دشمن هرکاری می تواند انجام دهد. باید حجت امروز خود را به درستی بشناسیم آیا گمان می کنید که خداوند بعد از 124 هزار پیامبر و 12 امام معصوم انسان ها را به حال خود رها می کند؟ اکنون که در عصر غیبت به سر می بریم باید مطیع ولی فقیه خود باشیم بنابراین باید به درستی او را بشناسیم تا فریب دشمن را نخوریم. متاسفانه بسیاری از جوان های امروز سر در عیش و نوش فرو کرده اند و از اتفاقات و دروغ هایی که بعضا به خورد آن ها می دهند غافل هستند و بسیاری به سادگی می پذیرند که امام خمینی (ره) مخالف شعار مرگ بر امریکا بود و این پذیرفتن نشانه ی عدم آگاهی مردم امروز از الگو و شاخص خود است.
 
وی مطالعه ی سخنان امام در پذیرش قطع نامه ی 598 را عاملی برای آگاهی از عقیده ایشان نسبت به امریکا نامید و اظهار کرد: تمام وجود امام در ضدیت با استکبار بود که در راس مصداق امروز آن امریکا است. همه دولت مردان خود را مرید امام می خوانند و در زمان انتخابات و برای جلب نظر مردم متوسل به امام می شوند که این نشان از محبوببیت ایشان در میان مردم دارد بنابراین اگر کسی با این همه ادعا مخالف نظر و عقیده ی ایشان صحبت کند با مردم صادق نبوده و دروغ گفته است.
 
 
نماینده مردم تهران با قرائت بخش هایی از پیام قطع نامه 598 که در جلد 21 صحیفه امام آمده است بیان داشت: امام (ره) نه تنها مردم ایران بلکه تمام مسلمانان را به مقابله ی با استکبار فراخواندند و مردم را دعوت کردند تا نظام هایی را که بر اساس صهیونیزم، سرمایه داری و کمونیزم بنا شده است نابود کنند. مردم ایران باید رهبر انقلاب و کلام ایشان به خصوص درباره پذیرش قطع نامه و عقیده این بزرگوار درمورد امریکا و استکبار جهانی را به خوبی بشناسند زیرا در غیر این صورت رهبری دروغین برای آن ها می سازند و مردم را وادار به تبعیت از آن می کنند.
 
 عده ای با استناد از پذیرش قطع نامه و تبعیت از رفتار امام راحل خواستار دوستی و رابطه با امریکا هستند در حالی که هیچ آگاهی از سخنان و عقیده امام نسبت به امریکا ندارند زیرا رهبر معظم انقلاب امریکا را کشور منفعت طلبی می دانستند و از مردم می خواستند که امریکا را با چنگ و دندان شکست دهند.
وی در پایان اذعان داشت: کسانی که امام (ره) را مخالف با شعار مرگ بر امریکا می خوانند صداقت را زیر پا گذاشته اند و خائن هستند.