درج شده توسط: مدیر سایت

اعلام برنامه های نهاد رهبری در دهه ی اول محرم

05 Nov 2013

کد خبر : 863678

تعداد بازدید : 6

 

کارشناس کانون های نهاد رهبری در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، برنامه های دهه ی نخست محرم را در حوزه های فرهنگی، آموزشی، مذهبی و معنوی اعلام کرد.
 
مرتضی کاظمی گفت: برنامه های این دهه در سه نوبت صبح، ظهر و شب برگزار می شود؛ مراسم های صبح ویژه ی کارمندان بوده و از ساعت 30/7 تا 8 صبح در مسجد دانشگاه با قرائت زیارت عاشورا و مداحی تشکیل می شود که سخنرانی این مجالس برعهده ی حجت الاسلام و المسلمین دکتر یاسر ماهری و حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نیا خواهد بود و برادران جباری و سعادتفر در این مراسمات مداحی می کنند. ویژه برنامه ی محرم برای عموم دانشگاهیان هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه همراه با سخنرانی حجت الاسلام محمد بهمنی و مداحی ذاکرین اهل بیت، برادران جباری و سعادتفر برگزار می شود. همچنین از روز نخست محرم به مدت 11 شب مراسم سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر یاسر ماهری و حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نیا و مداحی برادران، گلدوزها و محمدیان نسب از ساعت 20 در حسنیه شهیدآوینی واقع در مجتمع خوابگاه ها برگزار می گردد.
 
این مسؤول با اشاره به برپایی سه نمایشگاه در دهه اول محرم بیان کرد: هم زمان با شروع محرم، نمایشگاه کتاب و عکس با محتوای سبک زندگی امام حسین (علیه السلام) و موضوعات تخصصی محرم از ساعت 8 شب در حسینیه شهید آوینی برگزار می شود. همچنین جشنواره شعر و داستان نویسی با مضمون عاشورا در این دهه برگزار می شود که اختتامیه آن در روز 26 آذر با حضور شاعران آیینی و برگزیدگان جشنواره انجام می شود.
 
کارشناس کانون ها برپایی ایستگاه صلواتی را از دیگر برنامه های این دهه خواند و اعلام کرد: ایستگاه های صلواتی از ساعت 11 الی 12 ظهر در دانشگاه و از ساعت 30/4 ظهر تا نماز مغرب و عشا در خوابگاه ها تشکیل می شود.
 
کاظمی تصریح کرد: محفل انس با قرآن با حضور قاریان قرآن و مبلغان دینی که متشکل از دو خانم و دو روحانی هستند در سطح خوابگاه ها اجرا می شود که در این محافل مبحث مشاوره و پرسش و پاسخ هایی با محورریت محرم نیز مطرح می شود.
 
وی در پایان درباره ی عمره دانشجویی گفت: قرعه کشی عمره دانشجویی در تاریخ 20 آبان 92 از ساعت 13 الی 15 در سالن اجتماعات شهدای گمنام و به صورت استانی برگزار می شود.