درج شده توسط: مدیر سایت

اطلاعیه مهم اموزشی

06 Apr 2020

کد خبر : 909237

تعداد بازدید : 14

با توجه به تعطیلی دانشگاه در اسفند ماه سال گذشته در اولین جلسه هیات رییسه دانشگاه در سال جدید تصمیماتی در خصوص تغییر تقویم اموزشی دانشگاه اتخاذ گردید.پیرو جلسه هیات رییسه مورخ 99/01/16 موارد زیر تصمیم‌گیری شد: 🔻1. با توجه به تعطیلی دانشگاه در اسفند ماه سال 1398 و به دلیل از دست رفتن تعدادی از هفته‌های آموزشی، تقویم آموزشی دانشگاه تغییر می‌نماید و نیمسال جاری در تاریخ  99/04/11به پایان خواهد رسید و شروع امتحانات بصورت حضوری (در صورت عادی شدن وضعیت فوق‌العاده اعلام شده ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و استان) در تاریخ 99/04/21 تعیین گردید. شرح جزییات تغییر زمان هر یک از فرآیندهای آموزشی توسط مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه اعلام خواهد شد. 🔻2. دانشگاه تمام توان خود را برای به اتمام رساندن نیمسال دوم سال تحصیلی 1399-1398 به کار خواهد گرفت و در صورت تداوم وضعیت فوق‌العاده ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و استان، اتکای اصلی را بر آموزش‌های الکترونیکی قرار داده و تمامی دروس نظری در تمامی مقاطع تحصیلی تا اطلاع ثانوی در قالب آموزش الکترونیکی برخط ارائه خواهد شد. آن دسته از دروس عملی که به تشخیص استاد درس و تایید گروه آموزشی و دانشکده، ضمن حفظ کیفیت آموزش، امکان برگزاری آنها در قالب آموزش‌های الکترونیکی وجود داشته باشد نیز از طریق آموزش الکترونیکی برخط ارائه می شود. در رابطه با چگونگی ارائه سایر دروس عملی بصورت حضوری (فشرده در 16 جلسه یا انتقال به دوره تابستان و یا نیمسال اول 1400-1399 بدون رعایت سقف واحد)، پس از رفع مشکل به وجود آمده در رابطه با شیوع بیماری تصمیم‌گیری خواهد شد. 🔻3. در مواردی که به هر دلیل برگزاری جلسات و اتمام یک یا چند درس در نیمسال جاری امکانپذیر نباشد، برگزاری کلاس‌ها، تا تکمیل طرح درس، به تشخیص استاد درس و تایید گروه آموزشی و دانشکده؛ بدون اخذ واحد در نیمسال اول 1400-1399 امکانپذیر است. 🔻4. درخواست دانشجویان مقطع کارشناسی به مدیریت خدمات آموزشی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه، مبنی بر حذف یک یا چند درس یا یک نیمسال تا زمان حذف اضطراری پذیرفته خواهد شد. در صورت حذف دروس یا نیمسال تا تاریخ مذکور از دانشجویان شبانه و مهمان/انتقال، شهریه‌ای اخذ نخواهد شد و در صورت حذف کامل نیمسال، نیمسال دوم 99-1398 بدون احتساب در سنوات درج خواهد شد. 🔻5. دانشجویانی که جلسات دفاع از پایان‌نامه و رساله آنان به دلیل وضعیت فوق‌العاده ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و استان برگزار نشود و با کمبود سنوات مجاز مواجه شوند، در صورت ارائه تقاضای دانشجو تا قبل از شروع نیمسال اول 1400-1399 به مدیریت تحصیلات تکمیلی که مورد تایید استاد راهنما، گروه و دانشکده باشد، یک نیمسال به سنوات مجاز تحصیل دانشجو اضافه خواهد شد. 🔻6. در دوره‌ای که کلاس‌ها بصورت الکترونیکی برخط برگزار می‌شود، از آنجایی که محتویات اینگونه کلاس‌ها بصورت خودکار ضبط شده و پس از پایان کلاس در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و از سوی دیگر ممکن است تعدادی از دانشجویان امکان دسترسی به زیرساخت‌های مورد نیاز برای شرکت در کلاس‌های الکترونیکی برخط را نداشته باشند، لذا غیبت دانشجویان در اینگونه از کلاس‌ها در نیمسال جاری موجب حذف درس و ممانعت از شرکت دانشجو در جلسه امتحان نخواهد شد. 🔻7. در صورتی که محدودیت‌های زمانی و مکانی حاکم بر نیمسال جاری فراغت از تحصیل دانشجویی را تا تاریخ 99/06/31 به تأخیر اندازد برای جبران فرصت از دست رفته امکان برخورداری از دروس معرفی به استاد تا دو برابر میزان پیش بینی شده در آیین‌نامه آموزشی و فقط برای دروس نظری (که آزمایشگاهی و کارگاهی نباشند)، وجود خواهد داشت. 🔻8. دانشجویان شاغل به تحصیل در دیگر دانشگاه‌های کشور که متقاضای استفاده از کلاس‌های آموزش الکترونیکی برخط دایر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) هستند، می‌توانند با ارائه‌ی نامهٔ موافقت دانشگاه محل تحصیل خود (دانشگاه مبدا)، بصورت رایگان از این کلاس‌ها استفاده نمایند. لازم به ذکر است این دسته از دانشجویان؛ مهمان آزاد دانشگاه محسوب شده و اجازه شرکت در امتحانات پایان نیمسال در این دانشگاه را نخواهند داشت. 🔻9. در صورت استمرار وضعیت ویژه در کشور یا در برخی مناطق کشور، دانشجویان دیگر دانشگاه‌های کشور در صورتی که موافقت 99/01/16 خود (مبدأ) که حاوی نام و مشخصات درس/دروس است را حداکثر تا تاریخ 99/04/01 به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تحویل دهند، امکان شرکت در امتحانات پایان نیمسال در دروس اعلام شده را خواهند داشت. دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برای شرکت در امتحانات دیگر دانشگاه‌های دولتی (به جزء دانشگاه‌های پیام نور، فرهنگیان، علمی-کاربردی، فنی و حرفه‌ای) در دیگر استان‌های کشور؛ لازم است درخواست خود را حداکثر تا تاریخ 99/03/21 به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل دهند. 🔻10. با هدف حفظ سلامت دانشجویان ساکن قزوین که در دیگر دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند، در صورت ارائه نامه موافقت با مهمانی از دانشگاه مبدا تا تاریخ 99/02/10 به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، درخواست نامبردگان با نظر مساعد در کمیسیون موارد خاص مطرح خواهد شد. ارائه مستندات مبنی بر سکونت در استان قزوین الزامی است.