درج شده توسط: مدیر سایت

اخذ اعتبار علمی-پژوهشی نشریه آینده پژوهی ایران

14 Apr 2019

کد خبر : 902695

تعداد بازدید : 1

نشریه آینده پژوهی ایران موفق به دریافت اعتبار علمی ـ پژوهشی شد. کمیسیون نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری پس از داروی و ارزیابی نشریه آینده پژوهی ایران در جلسه  مورخ 22/12/1397  اعطای اعتبار علمی ـ پژوهشی به این نشریه را تصویب کرد. این نشریه با صاحب امتیازی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و با سردبیری دکتر حاکم قاسمی منتشر می شود و هدف آن فراهم ساختن زمینه ای برای تبادل یافته ها و دستاورد های علمی و پژوهشی در زمینه آینده پژوهی، و تولید و تقویت دانش و ادبیات آینده پژوهی و ترویج و گسترش آن است. با توجه به مصوبه کمسیون نشریات وزارت علوم و اعطای اعتبار علمی-پژوهشی به نشریه آینده پژوهی ایران، این نشریه  اولین نشریه آینده پژوهی دارای اعتبار علمی- پژوهشی در کشور محسوب می شود. با در نظر داشتن گستره وسیع حوزه دانشی و مطالعات آینده­ پژوهی، نشریه آینده پژوهی ایران به انتشار مقالاتی می­پردازد که در یکی از محورهای ذیل قرار گیرند:
  1. مباحث نظری آینده­ پژوهی به­ویژه با رویکرد نو و نقادانه؛
  2. نقد و بررسی توانمندی ابزارها، روش­ ها، الگوها و مدل­های آینده ­پژوهی و آینده­ نگاری؛
  3. آینده ­پژوهی، آینده ­نگاری، راهبرد­پردازی، چشم­ انداز­سازی، سناریو­پردازی و...درباره ایران و موضوعات و مسائل مرتبط با ایران؛
  4. بررسی وضعیت، و ویژگی­ های آینده ­پژوهی و آینده­نگاری در سطوح مختلف در ایران؛
  5. آینده­ پژوهی با رویکرد و دیدگاه ایرانی ـ اسلامی.
نشریه آینده­ پژوهی ایران با توجه به اهداف و ماموریت­های خود از انتشار مقالات پژوهشی و یافته ­های علمی در حوزه آینده­ پژوهی، بویژه مرتبط با ایران استقبال می­ کند و از تمامی پژوهشگران و صاحب­نظران دعوت می­ نماید که مقالات خود را که دارای رویکرد آینده پژوهی است برای چاپ و انتشار در این نشریه ارسال کنند.