۲۹ آبان ۱۳۹۶
جستجو در وبگاه

معرفی دفتر حقوقی دانشگاه

 دفتر حقوقی دانشگاه از جمله دفاتری است که بر اساس چارت سازمانی، زیر مجموعه ی ریاست دانشگاه و با عنوان مدیریت امور حقوقی، قراردادها و پاسخگوویی به شکایات فعالیت می کند.

 

همکاران دفتر حقوقی

دکتر مسعود البرزی ورکی

سمت: مدیر امور حقوقی، قراردادها و پاسخگویی به شکایات        

مدرک تحصیلی: دکترای حقوق جزای بین الملل

شماره اتاق:  105

شماره تماس داخلی: 1570

شماره تماس مستقیم: 33901570

 

اکبر دین محمدی

سمت: کارشناس پاسخگویی به شکایات

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

شماره اتاق: 121

شماره تماس: 1560


زهرا حیدری

سمت: متصدی امور حقوقی                                                

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد حقوق خصوصی

شماره اتاق: 121

شماره تماس: 33780078

 

وظایف و اختیارات دفتر حقوقی

الف) وظایف مصوب دفتر حقوقی:


     1ـ نظارت بر نحوه عقد قراردادها فی مابین دانشگاه و اشخاص حقیقی یا حقوقی و اعلام نظر  در خصوص تنظیم متن قراردادهای منعقده برای واحدهای مختلف

2ـ نظارت بر حسن اجرای مفاد حقوقی مندرج در متن قراردادها

3ـ حضور در جلسات دادگاه در پرونده های مرتبط با دانشگاه و استماع اظهارات، رد یا قبول آن از نظر مسائل حقوقی

4ـ پیگیری مسائل حقوقی و مطالعه و بررسی قوانین و مقررات و ارائه پیشنهادات لازم به منظور برقرار نمودن رویه واحد حقوقی

5ـ انجام مشاوره و ارائه ی راهنمایی به واحدهای مختلف دانشگاه به منظور جلوگیری از اشتباهاتی که منجر به اختلافات حقوقی خواهد شد

6ـ تدوین اساسنامه ها و آیین نامه های مورد نیاز

7ـ همگاری و اقدام در زمینه تهیه و تنظیم آرشیو حقوقی و نگهداری و طبقه بندی مصوبات

8ـ تفکیک عرایض و شکایات واصله از مراجع ذی ربط و ارجاع آن به واحدها و یا کمیته های تخصصی

9ـ تنظیم شکوائیه برعلیه اشخاص حقیقی و حقوقی معترض به حقوق دانشگاه در زمینه های مختلف

10ـ انجام مکاتبات لازم با مراجع قضایی( اعم از دادگاه، نیروی انتظامی و ...)

11ـ جوابگویی و رسیدگی به مشکلاتی که ارباب رجوع با واحدهای مختلف دانشگاه پیدا می کند

12ـ انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق


ب) سایر وظایف:


1ـ راهنمایی و مشاوره و حمایت قضایی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه در رابطه با دعاوی و شکایات مطروحه در مراجع رسیدگی¬کننده ناشی از انجام تکالیف و وظایف محوله و یا مرتبط با آن ؛ 2ـ مستند سازی اموال غیر منقول دانشگاه و انجام امور ثبتی مرتبط با آن؛ 3ـ اخذ تعهد محضری، سپردن وثیقه ملکی، در رهن بردن املاک وثیقه، فک رهن، تبدیل وثیقه، اخذ مبالغ تعهد اسناد وثیقه از طریق اجرای ثبت و غیره 4ـ اظهار نظر حقوقی در کلیه موارد ( چه داخل سازمانی و چه خارج سازمانی) که از طرف رئیس دانشگاه یا یکی از معاونین جهت بررسی دفتر حقوقی ارجاع می گردد. 5 ـ مشاوره حقوقی، پیگیری، بررسی و انجام مسائل مربوط به دفتر حقوقی از قبیل تنظیم قراردادها، شکوائیه، دادخواست، لایحه دفاعیه و مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، ادارات ثبت اسناد و املاک، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری ها، محاکم عمومی و انقلاب، دیوان عدالت اداری و دیگر ارگانها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی مستقر در سطح کشور در ارتباط با پرونده های مربوط به دانشگاه و انجام کلیه امور محوله از سوی مقام مافوق
 

 

بروزرسانی : سه شنبه 14 شهریور 1396 - 09:39:39
مسئولیت تولید و بروزرسانی محتوای این صفحه بر عهده ---- است.